به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ براساس یک مطالعه جدید، نوجوانان آمریکایی و کانادایی نسبت به گذشته بیشتر از ویپ استفاده می‌کنند. محققان دلیل آن را استفاده بیشتر شرکت‌ها از نیکوتین در سیگارهای الکترونیک برشمردند.

تیم‌های تحقیقاتی اطلاعات مربوط به سیگار کشیدن و استفاده از ویپ را در بین جوانان کانادا، انگلیس، و آمریکا مورد بحث و بررسی قرار دادند. آنها متوجه شدند بین سال‌های 2017 و و2018،  مصرف سیگار الکترونیکی در میان نوجوانان و جوانان رده سنی 16 تا 19 سال، به میزان 50 درصد در آمریکا و نزدیک به دو برابر در کانادا افزایش یافته است و در انگلستان نیز تقریبا این آمار ثابت مانده است.

دیودید هاموند از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه واترلو کانادا که سرپرست این تیم تحقیقاتی را بر عهده داشت، گفت: «بسیاری از جوانان فکر می‌کنند که این نوع سیگار مضر نیست و نمی‌دانند که سطح نیکوتین در تولید این نسل از سیگارهای الکترونیکی چقدر است.»

 او در ادامه افزود: «والدین و بچه‌ها باید بدانند که این محصولات باعث ایجاد اعتیاد در افراد می‌شود و ممکن است خطر ابتلا افراد به بیماری‌های مزمن را به علت درگیری ریه‌ها با مواد شیمیایی سیگارهای الکترونیکی افزایش دهد.»

این محقق گفت: «بخارِ نسلِ جدید سیگارهای الکترونیک دارای مواد شیمیایی متفاوتی است که این قابلیت را دارد تا سطح بیشتری از نیکوتین به میزان استفاده آن در سیگارهای معمولی داشته باشند.»